ASRock.com Homepage
Forum Home Forum Home > Technical Support > Intel Motherboards (German)
  New Posts New Posts RSS Feed - Fatal1ty Z370 Pro i7 bootet nicht von 960 Pro
  FAQ FAQ  Forum Search Search  Events   Register Register  Login Login

Fatal1ty Z370 Pro i7 bootet nicht von 960 Pro

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message Reverse Sort Order
Rossi View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 31 Dec 2017
Location: Scotland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rossi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fatal1ty Z370 Pro i7 bootet nicht von 960 Pro
    Posted: 06 Jan 2018 at 12:58am
Thanks that worked!  

Excellent I am now so pleased my new pc boots and works as expected.  

Thanks again for taking the time to reply,  much appreciated.  Smile
Back to Top
AchimD View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 11 Dec 2017
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AchimD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Dec 2017 at 8:28pm
Hi Rossi,

here is the german forum. i try it in english ^^

Boot Option:
First Boot = Windows Boot Manager
Boot failure Guard Message = disable
the next under this was the CSM
CSM - disable, because i have only new hardware with UEFI 


Bootmanager = disable. I have only 1 system (Windows 10) on the disk.

I hope you find the points and understand me ^^
Back to Top
Rossi View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 31 Dec 2017
Location: Scotland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rossi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Dec 2017 at 8:11am
?Hello, I have this boot problem too.  I only have an m.2 samsung 960 pro installed.  Have you managed to solve it? and how?
Back to Top
J Z View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 09 Sep 2016
Location: Germany
Status: Offline
Points: 976
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J Z Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2017 at 3:30pm
Freut uns :)
Kind Regards,
JZ

https://shop.JZelectronic.de - Der Shop mit ausgesuchter ASRock Profi Hardware

https://www.facebook.com/asrock.de
Back to Top
AchimD View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 11 Dec 2017
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AchimD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2017 at 6:33pm
Habe in dem Bios unter Bootoptionen ganz unten die Meldung deaktiviert.
Jetzt läuft es sauber hoch. Habe keine Verzögerung oder Fehler beim Hochfahren.
Keine Ahnung was die Meldung auslöst.

Bin erst einmal glücklich das es normal hochfährt.
Danke für Deine schnellen Ratschläge.
 
Back to Top
J Z View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 09 Sep 2016
Location: Germany
Status: Offline
Points: 976
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J Z Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2017 at 4:33pm
Wie soll man helfen ?

Bleibt ja dann nur, dass eine Komponente wohl defekt ist :/

?hnliches Set vertreibe ich fast täglich und habe keine Probleme damit.
Kind Regards,
JZ

https://shop.JZelectronic.de - Der Shop mit ausgesuchter ASRock Profi Hardware

https://www.facebook.com/asrock.de
Back to Top
AchimD View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 11 Dec 2017
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AchimD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2017 at 12:37am
Allen Laufwerken den Stöpsel gezogen.
Keine ?nderung.
 
Speicher wieder von A1/B1 auf A2/B2 gesteckt.
Keine ?nderung.

Eine Neuinstallation werde ich nicht machen.
Die Arbeit stecke ich nicht wieder rein mit allen Installationen und Programmeinstellungen :-(
Back to Top
J Z View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 09 Sep 2016
Location: Germany
Status: Offline
Points: 976
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J Z Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2017 at 4:10pm
Nachtrag:

Hast du nur mal die M.2 SSD angeschlossen und alle SATA Geräte abgesteckt. Nicht dass der M.2 Slot jene SATA-Channel shared :/

Ist zwar unlogisch, aber probier mal :)
Kind Regards,
JZ

https://shop.JZelectronic.de - Der Shop mit ausgesuchter ASRock Profi Hardware

https://www.facebook.com/asrock.de
Back to Top
J Z View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 09 Sep 2016
Location: Germany
Status: Offline
Points: 976
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J Z Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2017 at 4:07pm
Guten Morgen!

Die Speicher müssen in Bank A2 und B2, aber das ist kein Speicherproblem :/

Ich würde vorschlagen das BIOS nochmal upzudaten, einen ClearCMOS machen und das Win10 1709 Betriebssystem nochmal im UEFI Mode neu installieren.

Habe sonst keine Idee mehr.

Du kannst dich aber auch gerne direkt an den ASRock Support wie folgt wenden....

http://event.asrock.com/tsd.asp?ln=de
Kind Regards,
JZ

https://shop.JZelectronic.de - Der Shop mit ausgesuchter ASRock Profi Hardware

https://www.facebook.com/asrock.de
Back to Top
AchimD View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 11 Dec 2017
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AchimD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2017 at 2:38am
Bildadresse muss wieder kopiert (Strg +c oder rechte Maustaste kopieren) und eingefügt werden. Alles andere klappt nicht. 
Adresse des Links kann nicht kopiert und eingefügt werden. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.750 seconds.